come let’s pray for the weekend.

Ledig helg i Sälen, det var ett tag sen. Vädermässigt katastrofal, regn, snö, kallt, storm. Sällskapsmässigt och aktivitetsmässigt mycket bra! I fredags blev det middag på Gustavs, Prometheus på bio, något glas vin och prat hos mig. Igår åt jag frukost och lyssnade på Hanapees podcast, satt klistrad i soffan tills Lisa ringde och väckte mig ur min trans kl 18. Middagsfix och sedan mkt trevlig middag med henne, Matte och Jonte, följt av filmtittande (21 Jump Street och 50/50). Idag blev det litet gympass, yoga och sauna med Lisa och Karin. Efter det har jag mest varit död i soffan, sett på fint program med Anna Ternheim, snabbstädat min helgstökiga lägenhet, sett Gossip Girl (har inte sett GG sen kanske andra säsongen, hur SJUKT ÄR DET ATT BLAIR OCH DAN ÄR IHOP?!?!) och nu väntar jag på How I met your mother. Sen blir det nog tidig sömn, kickar igång veckan med jobb 6-14 i morgon. (Ska försöka komma ihåg att ta lite mer bilder, det kan ju eventuellt hända att all den här texten framstår som en aning långtråkig…)

Filmerna då?

Prometheus – Satt första halvan på helspänn och var jätterädd för aliens och tyckte att allt var jättespännande men helt plötsligt kom jag på att jag faktiskt inte brydde mig ett dugg. Renskrubbad sci-fi med någon slemmig varelse, nej tack. Hit med lite smutsig fantasy, tack! (Men Naomi var bra.)

21 Jump Street – HAHAHA. Egentligen är det väl ganska billigt och pinsamt men… HAHAHAH.

50/50 – En komedi+drama+feelgood-film om cancer… really?! Men, kan nog inte lämna en rättvis recension, jag var en aning okoncentrerad. Den kan eventuellt vara sevärd, gå dock inte på baksidetexten, förvänta er ytterst lite feelgood.

Lämna en kommentar